Hoewel i

Hoewel ik bij de start had aangegeven midden in mijn vakantie, door te brengen met name in de omgeving van Dieren, te zitten, was de dobbelsteen van Pieter onverbiddelijk, evenals de medefietsers van vandaag; Wiebe, Roel, Pieter, Arre en Meindert die allen afzagen van een aanbod om zelf dit verhaal te willen schrijven. Voor de derde keer dit seizoen mag ik de route naar de Blauwe Kamer aan de lezer beschrijven. Daarom dit keer allee< /st1:personname>n de wetenswaardigheden, waaronder twee omleidingen van de eerder gefietste routes.

1. De escargots blijken toch nog dichterbij te staan dan aangenomen; Henny leent Meindert zijn fijne fiets omdat Meindert de handigheid van Coen, laat staan die van Harry, zich nog niet eigen heeft gemaakt en op zaterdagavond na wat knutselwerk op zoek moest naar een wel rijdende fiets;
  2. Meindert viel sowieso op, als enige had hij blote armen, de overigen hadden netjes bij een temperatuur van 9 graden hun zwarte mouwtjes aangedaan. Wel waren 6 windstoppers aangetrokken, misschien dat de mouwtjes ook in het standaardtenue van Clubbello kunnen worden opgenomen. Overigens werden we onderweg enkele keren aangemoedigd met “Hup Clubbello”! We maken dus indruk;
  3. Pas op voor oudere vrouwen met een zonnebril in een klein autootje, deze mevrouw zag bij het afslaan naar de Emmapiramide niet de rap afdalende Arre, zodat Pieter en ik op enige afstand het bijna-ongeluk konden waarnemen: Arre draaide een beetje naar rechts, de mevrouw stopte net op tijd, pffff!
  4. In Oosterbeek dit keer niet rechtsaf langs het spoor, maar onze leiding van Roel rechtdoor en zodoende een stuk onder langs de Neder-Rijn om net voorbij Doorwerth omhoog te sprinten naar Renkum en Wageningen;
  5. Net na de grote fabriek aan de Rijn in Wageningen maakt Roel zich normaliter gereed voor een jump door zich naar achteren te laten afzakken. Ook dit keer zakte hij weg. Pieter en ik probeerden deze jump te voorkomen door het tempo flink op te voeren. Begon achter ons ineens Wiebe te mauwen dat het te hard ging en … dat Roel het tempo niet kon bijhouden! Of Wiebe nu in het complot zat of dat hij zelf het niet kon bijhouden, is ons niet duidelijk geworden. Wel waren de kopmannen door deze actie even afgeleid zodat de jump van Roel, die dus toch gewoon kwam, net iets succesvoller uitpakte dan wat ons betreft de bedoeling was. Het heeft Roel niet geholpen, de eerste die de bocht omging naar de Blauwe Kamer was Arre.
  6. Nadat de Wageningse Berg op de route als koffieplek was geroyeerd, bleek nu ook het Veerhuis in Opheusden er aan te moeten geloven. De koffie met appel/kersentaart werd dus genuttigd bij de Blauwe Kamer, helaas onder een afdekzeil.
  7. Daar vertelde Meindert over zijn problemen met zijn gehoorapparaat. Deze werkte al een tijdje slechter. Zijn dokter stelde echter vast dat in zijn oor een zetpil zat! Hierdoor wist Meindert direct weer waar hij zijn gehoorapparaat had gelaten;
  8. De terugweg door de Betuwe werd gehinderd door een lichte tegenwind, maar de kop over kop race werd gezessen prima uitgevoerd. Vlak voor Driel werd voor de tweede keer die ochtend Arre door zakelijke beslommeringen tot een halt geroepen zodat het niet tot een sprintapotheose kon komen.
  9. Bij het oprijden van Pleijroute werden we verrast door een afsluiting, er werd gewerkt aan het fietspad. We konden de fietsen op een kar plaatsen en in het busje stappen om naar de andere kant te worden gebracht. Besloten werd om de pont bij Huissen te pakken zodat we nog wat extra kilometers konden maken.
  10. Iets later thuis, wel weer 109 kilometer op de teller. Dit blijkt dus het daggemiddelde gedurende 36 dagen van Ton en Toos te zijn geweest, die dit met 15 graden, veel regen en wind tegen, wisten t