Een hele b

Een hele bijzondere zondagmorgen hadden we vandaag. Allereerst verwachtte ik vanmorgen een zeer matige opkomst vanwege de vele vakantiegangers. Toen ik bij de Spar aankwam om enige minuten voor negen zag op de parkeerplaats Arre met een in eerste instantie onbekende fietser. Dichtbij gekomen bleek dat FredvK te zijn, die met zijn vrouw in de Betuwe kampeert en dacht kom laat ik even met club BELLO meefietsen. Nog even later arriveerde ook nog in gezelschap van Roel een tweede lid van BELLO-West: Rijck. Rijck was helemaal Heemstede komen aanrijden om met BELLO mee te kunnen rijden. Duidelijk is, dat het meerijden met BELLO wel een heel speciaal genoegen is. Tenslotte arriveerde ook Wiebe om het sextet kompleet te maken. Roel was meteen duidelijk over de route: er was oostenwind en dus moesten we oostwaarts fietsen! Hoch-Elten was het doel. Wiebe stribbelde nog even tegen, maar moest zich gewonnen geven bij gebrek aan medestanders. Eerst werd nog even via de Carolinahoeve een rondje over de Posbank gemaakt. Boven bij het restaurant werd “Juliana op de fiets” èn het vergezicht op Duitsland (de windmolens en de Rijnbrug) bewonderd. Vervolgens ging het via Velp, Biljoen, de Beemd en de IJsselbrug naar de dijk bij Westervoort. Op de dijk naar Loo werd er flink gekoerst. Ook werd er wat gemopperd op de man op kop voor het niet genoeg ruimte geven aan de waaier. Via Pannerden en het desolate vakantiestrafkamp de Bijland in de richting van Lobith-Tolkamer. Tenslotte langs Spijk naar de klim van Hoch Elten (vanaf de Camping). De klim kwam (natuurlijk) op naam van Rijck met Arre en Roel als goede tweede en derde. Het Känchen Kaffee met Apfelkuchen, Vinillesause, Eis en Sahne (Ja Wiebe alles “dazu”) bij het Waldhotel smaakten voortreffelijk. Vervolgens kwam de tweede verrassing van de dag: club BELLO afdeling Escargots kwam onder aanvoering van Meeuwis in MarAlp-tenue ook boven op de Elterberg. Zoals dat hoort, vertrokken de “snelle” jongens als eerste (niet nadat ook Wiebe’s uitrusting weer kompleet was). Eerst de afdaling van de Elterberg; halverwege de afzink naar rechts om met enkele korte klimmetjes de A12 over te steken naar Stokkum. De lange klim over de Peeskesweg werd in gesloten formatie afgelegd. Na Beek werden op de viaducten nog wat punten voor de Bolletjestrui verdeeld. Tenslotte ging het via Loil, Angerlo en Doesburg weer terug naar Dieren. Conclusie: Een zeer warme zondagmorgen met leuke verrassingen en een prima rit van 88 km met een gemiddelde van 28,2 km/uur. PS: In het foto-album (achter het wachtwoord) zit een foto van Rijck met het hoogteprofiel van deze tocht.