Clubverslag zondag 4 februari 2018

Beste Bello's,

Ferry zou de kaart van het gereden stuk van gisteren plaatsen (dat is inmiddels gebeurt), ik zou er nog wat bijschrijven. Bij deze.

We verzamelen net voor 9 uur op Ground Zero (Spar Dieren), en bespreken in de ploegbus van Jan wat de rit gaat brengen. Vicoria is het doel, we rijden met z'n vijven, Wiebe, Ferry, Pieter, Jan en Arne. Afspraak is om in een mooie mix van vuistdikke modder en de meer afgedroogde zanderige stukken de rit aangenaam en relaxed te maken, en niemand achter te laten. We spreken dat eigenlijk niet openlijk uit, maar de body language is er niet een van we gaan onszelf en elkaar zo snel mogelijk aan flarden rijden, gelukkig maar !  Ik vind dat prima, immers ik heb zeker 6 weken niet gefietst, dus voor mij is het even kijken hoe het gaat. Pieter en Jan zitten wisselend in The Lead, met af en toe een vernijnige demarrage naar de kop door Ferry, even om het geurspoor te trekken en zijn uitermate mooie nieuwe Carbon Cube ATB fiets in de picture te rijden. Ik hobbel er wat achteraan, wisselend op 4 en 5, prima voor mij. Ik heb teveel lucht in de banden gedaan, een overdreven 4 atm, maar dat is zeker geen excuus. Bij nul graden en een vuil windje en misschien net iets te tropisch gekleed vind ik het nog knap koud. Ik maak gebruik van de heenrit om even met iedereen te praten, te informeren wat de ontwikkelingen zijn, hoe het loopt met de GBBT en andere actualiteiten.  Situatie op het GBBT vlak is in zekere zin stabiel, dwz. we moeten nog flink wat dingen regelen maar het komt wel goed. Verder bespreken bij Victoria. Daar aangekomen geeft Wiebe aan de koffie plus gebak te zullen afrekeken, wij vragen waarom, en dan kom je dus tot de ontdekking dat deze kanjer vandaag 77 jar is geworden, echt onwaarschijnlijk goed. Van harte gefeliciteerd, Wiebe, mede namens al je Bello vrienden (zie ook de Appjes) !!! Er kan dus ook geen sparke van zijn dat Wiebe de Bello's stilletjes verlaat oid, omdat we te hard of te lomp rijden, we zorgen gewoon dat het voor iedereen leuk is, dat is de kern van onze club, en zo ook vandaag. Na de koffie weer het bos in, kruip door sluip door, totdat we ergens bij Loenen de boel splitsen in de Express Groep Dieren en de overblijvers voor Ellecom/De Steeg. Iedereen wenst elkaar het beste, een zeer welbestde zondagochtend, ik ben blij dat ik ben gegaan, het was koud maar bijzonder lekker. Dank collega's !
Groet van Arne

P.s. We hadden nog een verhitte discussie over hoe tegenwoordig het binnenwerk van de Ford Transit eruit ziet, en of onze classic inbouw-kit daar nog goed inpast. Binnenkort wordt er een zaterdagmiddag op de oprit van Pieter voor-gemonteerd om niet voor verassingen te komen staan eind augustus. Met een haakse slijper gaan we de bus op maat maken bij de inbouwkit, dat leek ons wel een goed idee. Belangrijkste klus voor de komende dagen is, zodra Roel terug is, om de hotelboekingen rond te gaan zetten. Dan weten we ook wat de aanloopkosten zijn en kunnen de deelnemers de acceptgiro voor de (eerste) aanbetaling tegemoed zien :).