Blauwe Kamer

Wat moet je doen als de ene bello vorige week al aan de beurt geweest is en de andere bello trakteert omdat hij 3 dagen geleden jarig was? Ja een verslag schrijven dus. Met z’n drieën, Roel, Arne en deze notulist naar de blauwe kamer. Hoewel er behoorlijk wat wind staat, (wel aanmerkelijk minder dan de bikkels gisteren in de Ardennen te verwerken kregen) merken we daar in het eerste deel van onze trip weinig van. De bomen van de Veluwe houden veel tegen. De jarige Arne is pas terug van zijn avontuur in Noorwegen en dat heeft gunstige gevolgen voor zijn conditie. Hij doet (vrijwillig) veel kopwerk. Ook Roel doet zijn beurten zodat de snelheid meteen hoog ligt. Dat blijft zo tot de pauze, hoewel we vanaf Renkum als we langs de rivier fietsen de wind fors tegen hebben.
In de pauze regelt Arne even het vervoer naar Schiphol op vrijdagmorgen als we beginnen aan de GBBT. Na de koffie volgt het bekende werk: met de wind mee op de dijk richting Arnhem en daarna langs de IJssel nog meer wind mee. We bereiken weer ouderwets hoge snelheden, halen een groep racefietsers in en haken aan bij een andere groep. Na 90 km ben ik om 12:10 thuis, met meer dan 30 km/h gemiddeld. Leuk tochtje!